mandag 30. januar 2012

Sol sol sol......

I helgen gikk vi masse tur, P.O hadde jaktgutter på besøkog det ble mange fine naturopplevelser men ingen fangst. Jeg tok med meg Gyda, naboen og hennes hund vi  gikk vi fant oss en plass å sitte hvor vi drakk kaffe. Hundene løp rundt å snuste opp spor...
I dag bestemte vi oss får å ta en tur på nye veier, tok bare av en vei vi aldri hadde sett eller kjørt før. Det var godt måka og  vi endte i en rundkjøring, her var det nylig hogd og trestammene lå langs med oppover veien.
Nå kunne vi se langt rundt oss og hadde full oversikt.
Det var så vakkert der så vi bestemte oss får å gå et stykke til. På toppen av en topp lå et torp litt bortgjemt, dette ble får spennende så vi bestemte oss for å undersøke.
Dette var et drømmested både for mennesker og dyr,vi gikk et godt stykke innover bak huset. Her så vi tett skog, lange myrer hvor vi håper det finns multer på til sommeren.
Så til lørdag drar vi med pølser og brød + drikke i sekken og blir borte hele dagen. Her skal det undersøkes:) og jeg gleder meg. Jeg forelsket meg i hele settingen med roen, naturen alle de spennende sporene og alle mulighetene som finnes der.
Jentene fant noen spennende spor og begge forsvant inn i skogen å ble borte. Vi så Gyda etter en stund da løp hun med snuta ned i bakken og spora. Dette hadde vi aldri sett henne gjøre utenom når vi legger ut spor. Hun var veldig aktiv i ca 20 min og var helt utslitt etterpå.
Kaia er en liten jeger så hun holder litt lenger.
Så etter et par timer var vi fornøyde alle 4 og vi begynte på turen hjemover. Vi kjørte litt tilbake og forsatte videre på en måket kjerrevei:) Lurte på hvor vi endte hen og vi kom på veien mot Hagfors ca 5 km fra der vi bor. MORRO.

Vi var enig om at dette hadde vært enok en herlig dag. Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar