tirsdag 17. januar 2012

Hverdagsliv.

Hei, nå har vi endelig kommet oss i gang med englerommet:) Sparklet og pusset vinduskarm noe som var en drittjobb. Ellers hadde vi besøk av solen en times tid og da benyttet vi det med å gå en lang tur. Slutt på brød, så jeg satt en brødeig mens vi ventet på omeletten.
I høst plukket vi endel tyttebær, noe ble syltetøy, noe kom i fryseren og 2 store glass fikk bare vann over seg og skulle stå til januar.
Å tenk det ble masse god saft og bær som vi sukkrer og har til middag, så blandet vi saften med sitronbrus og det ble fantastisk godt. til høsten når vi har plukket bær kommer de i jordkjelleren i vann og jeg får bedre plass i fryseren.  Saften var så god at vi lagde apretif, hadde litt vodka igjen fra appesinlikøren som vi satt på lørdag.
På dette bilde er apretifen og likøren som blir ferdig til påske, likøren er den beste jeg noen gang har smakt: den består av vodka, kaffebønner "helst sterke" vanijestang og vasket appelsiner. Her kan en velge om man deler de eller har dem hele. Lykke til:) Jeg kjøpte påkeliljer på torsdag og de skulle ikke vannes før bruk Men ved et uhell vannet jeg den, når jeg vannet den ved siden av også over natten kom det blomster... Ellers går dagene hvor vi hører ulveul i det fjerne og ser reven trasker over isen:) Ha en fin dag. Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar