fredag 27. januar 2012

Hei igjen:)

det har vært noen stille dager her og lite å skrive om. Her er det skiftene vær så kroppen min oppfører seg vondt. Det vonde benet krangler, det vil helst bare være i ro men jeg vil gå på tur. Denne uka her har vi hatt besøk og i helgen er det 2 unge jegere som skal være med P:O. Nå sitter de på kjøkkenet og legger en plan for dagen, jeg hører latter så alle er ved godt  mot:)     i går   var jeg  ute en tur med jentene og så kom det en bil (noe som nesten aldri skjer). Den stoppet og fortalte at hun bodde i Sunnemo, rett på den andre siden av skogen ca 3 mil herfra. Der hadde ulven tatt naboens hund og for 3 dager siden hadde det gått 5 ulv over tomta! Så det ble en tankevekker! får her løper jentene ute til alle døgnets tider.
Kom inn fra en herlig tur sammen med en god nabo og våre hunder Gyda og Mysan. Var borte i 2timer og nå ligger Gyda på teppe sitt og er velidig sliten. Kaia og P.O har vært på jakt
Her er to gode venner ! Som venter på godis:)  Vi sitter på veandan til Sussane og lar jentene leke og løpe litt på egen hånd.
Ellers går dagene!
Det blir mye tenking på alt en har vært igjennom både på godt og vondt. Tankene kommer ofte når jentene og jeg er på tur alene, alle de fine turene jeg gikk når jeg bodde i steinspranget. Her bodde vi helt ved skogen og lekeplassen var rett utenfor døra. Det gikk en sti bak huset og som endte ved Skullerud og her lå det en pølsebu som vi kjøpte godteri i. På vinteren lagde vi en kjempelang akebakke (bobbane) hvor vi bygde opp doseringer der det var litt flatt.Og da fikk en opp farten så en slapp å gå av akebrettet. Fra du begynte å kjøre til en endte ved bua tok det ca 15 min, så etter ett par turer var det godt med litt gotteri:) Vi lagde noen snarveier opp så en brukte like lang tid opp som ned. Denne bakken ble brukt av alle og barn kom fra andre borrettslag får å kjøre:)
Håper dere får en fin fredagskveld:) Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar