torsdag 13. september 2012

Nå er jeg tilbake:)

Hei alle venner:) nå er jeg tilbake. I høst blir det litt av hvert fra mat til gamle torp og det som skjer her i Dagverkstugan.
Siden sist har det skjedd ganske mye her vi har skaffet oss 9 hette høns + at Marta har blitt mamma til en liten kylling. Så litt om høner blir det jo:)
Det er ca 2 til 3 egg pr dag, her er plommer herlig gul. Det blir servert mais hver lørdag noe alle setter stor på. De elsker matavfall noe de får når det ikke er for mye krydder.
Vi har hatt endel besøk av familie og venner hvor vi har dratt på fisketurer til Jällsjøen et sted vi har blitt veldig glad i. Her har vi fått låne en gammel pram som P.O tetter så vi kan dra ut å fiske.
Det har som alle vet vært en regnfull sommer, så kjøkkenhagen min ser ut som et villniss. Her vokser det bare ugress så brenneslesuppe blir det servert til lunsj.
Sopp har det vært masse av så vi har hatt mange fine soppturer. Kantareller, fåresopp + traktkantarell er de soppene som er bankers. Så supper, stuinger og paier blir god mat.


Håper dere alle har hatt en fin dag. Klem

1 kommentar:

  1. Velkommen tibake... Har tørke med bloggen min jeg også.. Når høsten trår inn blir det vel lettere å sette seg foran skjermen og blogge litt.. Gleder meg til bilder.. Klem Gro

    SvarSlett