fredag 30. september 2011

Bedre sent enn aldri.....

Hei,lenge siden sist.
 Her har det gått i ett i nesten en hel uke, men nå har det roet seg ned. Det som kanskje har gjort mest inntrykk er at jeg dro hjem fra hundekurs.... i veikanten satt det to ulver og tittet på bilen som sto i andre kjørebanen. De var nok årsunger og syntes det var spennende med veien. Dagen etter dro vi på tyttebærtur og jo da... midt i veien lå det en bjørnebærsj.... da tenkte jeg, jo vi  bor i villmarka.
Det har vært et kjempeår når det gjelder bær og sopp... har plukket mellom 20 og 30 kg tyttebær som har blitt til syltetøy, gele, tyttebær i vann og endel i fryseren. Soppen er det vanskelig og måle... men det har blitt masse i fryseren, både kantarell, fåresopp og traktkantarell. Gleder meg til å lage supper og stuinger, har sagt til mannen at nå mangler vi bare resten.....
Noe jeg har helt glemt er vår vidundermedisin, når en har blitt forkjølet. I vår plukket vi gran og furuskudd, som vi la på honning. Dette fikk stå i vinduet i noen uker og godgjøre seg så silte vi det og helte det på flasker. Vi er lite forkjølet:) men naboen ble veldig og ble prøvekanin, hun tok en stor slurk på ettermiddagen og en før hun la seg. Dagen etter kom hun ned og var mye bedre... Mannen er lege, de hadde prøvd alt men ingenting hjalp, bare vår vidundermedisin...
Vi har kjøpt tapet til englerommet:) blå med skyer... her skal det sveve engler. Ja, dette skal bli spennende. he he
Så til uken blir et par senger brent og alt annet flyttet rundt i Dagverkstugan, kunne tenke meg litt innspill fra dere om noen har gode ideer... Har et hjørneskap som skal inn på englerommet, kommer bilde i morgen.
Det kommer bilder fremover og jeg håper at dere kan hjelpe meg litt.
                                                                                                          God natt alle der ute.Klem

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar