torsdag 12. januar 2012

God morgen:)

Ja, tenk i dag regner det..... Det er 2 varme og slapsete, så er det handledag. Vi drar og handler hver torsdag, da har jeg lagd meny for 14 dager. Dette sparer jeg endel penger på, for nå konser jeg om det jeg skal ha. Menyen består av 3 fiskeretter og MASSe grønnsaker.Jeg la ned endel brennesle og sopp noe som blir herlige supper. Tomater som er overmodne blir også god suppe så suppeposer er ut her:) Det blir bare hjemmelagd mat får nå har jeg så god tid og det er spennende å prøve ut forskjellige matretter. Her er det nesten bare lyst brød så nå baker vi brød av norskt grovt mel og korn. det kan få tankene tilbake til barndommen hvor pappa bakte brød og vi barna ventet på de første skivene med smør og blåbærsyltetøy:) Vi satt tett i tett og koste oss. men han bakte ikke bare brød, han kokte såpe og da dro han ned persiennene. Så luktet det gjær og vi fikk ikke ha venner inne.... Jeg hadde sikkert hørt at de hadde kaffedoktor og koste seg med. Så når mamma skulle på foreldremøte snakket de om alt det frøken hørte i løpet av skoleåret. Da fortalte hun at hjemme hos EN trengte de ikke doktor for de hadde kaffedoktor, mamma ble da helt rød og tenkte på meg:) Jeg kunne nok si mye rart! 
Nå blåser det masse og tempen stiger det blir glatt og vansklige gåforhold. Vi går en tur med jentene ved 20 tida for da sover de så godt utover kvelden.
I går satt vi i solveggen og spiste appelsin det var godt og varmt, i dag regner det og blåser  kuldegradene stiger. Det er ikke rart at det verker i armer og ben en blir nesten som pinocchio så det er ikke lett å gå når det er isete.
Ha en fortsatt fin kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar