fredag 27. april 2012

Kos, natur + torp.

I går kveld var det stjerneklart og vi gikk på en svermetur.


        I DAG: Dags for en tur på et nytt sted og utforske. At det kan være så fantastisk over alt i skogen, så mye en opplever. Bare denne selvlagde bekken er et godt eks   



Se på fargene, vannet og drøm deg bort.... Dette er ting en ikke tenker over, for som oftes går en bare!!
Noe annet vi fant i dag var en blomst i full blomst som så ut som en hageblomst. Denne er giftig og heter Tysbast og her er den:)
                                    
Det blir mørkerøde bær etterhvert.
  



Vi fortsatte videre oppover i skogen og etter å ha gått i ca 2km og her viser det seg en openbaring for sonne som meg. ET torp:


Tenk midt inne i villeste skogen ligger dette, jeg titter inn i hus nr 2 der har de hatt sauer for ikke så mange år siden. Bilde nr 1 er våningshuet, her var taket nesten falt ned så jeg ville ikke gå inn. Men det lille jeg så var en fin gammel spis og litt møbler + på et av de andre rommene var det en kakelovn. Neste gang turen går opp dit blir det bilder.
Utenfor var det masse bringebærkjerr noe jeg ser frem til å plukke av bærne! Vi setter oss ofte ned og grubler + tenker hvordan man hadde det her for mange år siden.
På veien hjem fant jeg en ny selvlagd bekk og blir like fasinert.

 nå mine venner i morgen blir det utstilling i Vesterås og vi stiller begge hundene. Så da blir det hundeblogg i helgen + at vi skal ha ringtrening på søndag. Noe vi ser fram til alle 4, treffe igjen hunder og eiere som vi bare ser på utstillinger. Håper dere alle får en fin helg.
                              
                                              Klem!                              
                                                              

                                         



         

1 kommentar:

  1. Åhh så spennende det så ut... Du må gå inn å se, kanskje mange skatter der inne. Vær forsiktig så ikke taket faller ned :0) Lykke til med utstillingen. God helg til dere alle. Klem Gro

    SvarSlett