onsdag 25. april 2012

Hei, ja nå er det tid for å sette frø.  Finne ut hvilke sommerblomster en skal ha, og hvor. Har satt endel men de kommer ikke før ut i juni , det er nå jeg vil se det vokser rundt her. I morgen er det tilbud på MANGE sommerblomster og dit skal vi:)
      Pr i dag vokser det blåveis noe som er helt nydelig, her hvor vi er vokser de ikke. Det er sone 4-5  det er værhardt her, det er sjeldent vi finner epletrær i nærheten. Tenk på alle de torpene vi har besøkt, jeg har funnet rips, solbærbusker men ingen fruktrær. Prydbusker vokser vilt og er jeg heldig dukker det opp en og annen staude.   

Her er en gammel pion (dillpion) den sto i blomsterbedet ved huset. Den blommstrer i kun 2 dager.
Her er bilde av vår dillpion som jeg tok i fjor, den er bare vakker:) Så forand den må jeg ha sommerblomster for at de har så kort tid de blomster.

Så i morgen drar vi på blomstertur til Lidel hvor de har kjempesalg. Så i morgen ettermiddag skal vi hente fils som ligger igjen etter skogsmarskiner. Som er avfall etter grener. Vi har en gammel båt som reddet livet mitt, den tok av når treet falt. Oppi denne skal vi ha sommerblomster og da er det bra med flis i bånn. Trenger da ikke så mye jord.

               mer fra den store blomsterhandlen i morgen.Klem            

                           
                                          

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar