tirsdag 7. februar 2012

Hei igjen:)

En ny dag og nye muligheter.....
Strøk nr 2 på speilet og så noen fine ord som skal settes opp på ovnskappen. Satt i gang med å strikke gardinbånd som jeg skal brodere blomster på. ( lyseblå med blåveis) Bilder av det som blir ferdig i kveld.
Nå litt om hønene og Jon Gunnar: man kan si mye rart om høner, mens hønene her har vær sin personlighet. Toraberger og Ronalda er to tamme og selskaplige høner, de kommer løpende når jeg skal fore. Hvis det er kjøttmat spiser de av hånden min og vil bli kost med. Toraberger setter benet på armen min så jeg skal klø henne på magen:) Jeg tar meg alltid god tid når jeg går og tar kveldstellet småprater litt og gjør rent litt. Strør strø på guvet og i verpekassene, de liker å ha det rent.
Blir det får kaldt ute trekker de innomhus...
Jon Gunnar har blitt mammagutt etter at de må være mye inne. Han tar kontakt når jeg forer eller rydder, stryker kroppen inntil benet og jeg kan stryke han litt over ryggen. Magda og Wilma er litt redde og holder seg mest inntil veggen og ser hvor tøffe de 2 andre er. Tror de er litt misunnelige:) Mat og rent vann får de 2 ganger om dagen + restemat noe de setter veldig pris på. Lørdag får de en boks mais som kos. De gir oss 3 egg nesten hver dag 2 brune og ett hvitt.
Så jeg koser meg veldig, Ha en fin dag alle venner og en god klem til alle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar